Sagan om Gudrun!


Det var en kall höstkväll när Micke hämta hem henne från Göteborg.  Efter en lång resa ner med buss och en lång resa hem i Gudrun med alldeles för små däck så skulle jag äntligen få se pärlan. Jag ska ju inte säga att jag tyckte hon var så värst fin, men hon var ju av den modellen jag ville ha och fram för allt hon fungerade.
Men efter i somras förändrades min bild av henne, efter att hon kört oss runt nästan hela norden, utan att gnälla så blev hon en favorit, det gjorde inget om det blåste in när man åkte med henne eller att hon inte hade den fina utsida om jag skulle velat haft. Hon ställde alltid upp!!! Hon gcik till och med igenom besiktningen utan anmärkning trots att hon ändå är en -89:a.
Men så igårkväll ringde polisen och undrade om vi visste vart vi hade våran bil, vi trodde att den stog på 7dygnsparkeringen som den gjorde när micke kom hem från jobbet vid 17. men nej, den stog krockad i Långbro tydligen. Nån som tyckte hon var lika fin som vi gjorde hade stulit henne och sen krockat henne.
Så nu är det upp till försäkringsbolaget att avgöra om hon ska få fortsätta leva eller om dom byter in henne. Killen på bilverkstaden trodde det skulle bli dyrt att reperera henne..

Hehe tänk vad en saga om en bil kan bli sorglig. :)
Nog om bilen!

Hur mår jag då!? Mmm illamåndet blir bara värre och värre. kan knappt äta och spyr som en gris! är hemma från jobbet. måste ringa idag och höra vad jag ska göra! inget hjälper. snart kommer jag nog inte upp ur sängen längre!

Ska lägga mig igen nu.. Hare!

Kommentarer
Postat av: Lotta

nämen.. vad skjutsingen.. jag har iaf sluppit hålla på och spy en massa.. se till iaf att få i dig flytande saker då.. :S
massa kramisar från lotta!! :-)

2007-09-18 @ 09:19:54
URL: http://lottsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0